استانبول شهری‌ست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد. از جاذبه های دیدنی استانبول باید لذت برد و از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کِیف کرد و آن را به خاطر سپرد.سفرزون در این مطلب جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی می‌کند تا از سفرتان خاطره بسازید.

ایاصوفیا ، از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول را در 4 روز ببینیم و از زیبایی های این شهر لذت ببریم مسجد-ایاصوفیا

تماشای ایاصوفیا در استانبول

مسجد «ایاصوفیا» اولین جایی‌ست که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، «سینان»، به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.

بخش‌های دیدنی قسمت آسیایی استانبول، دست کمی از بخش اروپایی‌اش ندارد. روز سوم را در پس‌کوچه‌های بخش آسیایی بگذرانید. «دلما باغچه» از کاخ‌های باقی‌مانده‌ی عثمانی‌ست. این کاخ بعد از توپکاپی محل اقامت پادشاهان ترک بوده. اسکله‌ی «بشیک‌تاش» در نزدیکی‌اش، دسترسی خوبی به این کاخ دارد.

روملی حصار | برنامه سفر 4 روزه در استانبول

«روملی حصار» از دیگر قلعه‌های معروف استانبول است که در تنگه‌ی بسفر و در ساحل روملی قرار دارد، می‌توانید بعد از دیدن دلماباغچه به آن‌جا بروید. تنگه‌ی بسفر شهر استانبول را به دو نیمه‌ی آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند و مسیر اتصال دریای «سیاه» به دریای «مرمره» هم هست.

جاهای دیدنی استانبول و جاذبه های دیدنی استانبول

برج گالاتا | برنامه سفر 4 روزه در استانبول

«برج گالاتا» و منطقه‌ی بسیار زیبا و قدیمی اطرافش حسابی دیدن دارد. هر چقدر دل‌تان می‌خواهد خیابان‌گردی و کوچه‌گردی کنید و از دیدن گاه‌های کالاهای هنری به‌وجد بیایید. گالاتا با عمری 700 ساله و ارتفاعی 67 متری، در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شده و تا مدت‌ها بلندترین بنای منطقه بوده است. گشت‌وگذار در پس‌کوچه‌های بخش آسیایی استانبول، خاطره‌های خوبی برای‌تان رقم خواهد زد.

برای  بلیط هواپیما تهران استانبول و رزرو تور استانبول به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری استانبول ,دیدنی ,آسیایی ,دیدن ,جاهای ,دیدنی استانبول ,جاهای دیدنی ,تنگه‌ی بسفر ,آسیایی استانبول، ,استانبول باید ,جاهای دیدنی استانبول منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبارروستای چندوکان فروشگاه مجله بروز نظرسنجی ایرانی هر چی که بخوای صلوات گویان دزفول فروشگاه فلزات زرگراف من وتو نمایندگی هیتما